domingo, 20 de julio de 2008

EUSKAL HERRITIK SUOMIRA

Hainbat denbora Euskal Herrian euskara irakasteari eta zabaltzeari eman ondoren, neure bizitzari aldaketa bat ematea erabaki nuen. Denok jakin nahiko duzue zergatik, ba hori alde batetik erreza da azaltzea eta bestetik zaila. Ni beti izan naiz oso ibilitaria, egonezina eta gauza berrien aldekoa, eta aspaldian nerabilten atzerrira joateko ideia buruan. Beraz, pentsatzen hasi nintzen zer egin nezakeen beste herrialderen batera joanez gero.
2005eko udan Suomin bizi zen pertsona bat ezagutu nuen eta adiskedetu ondoren oporreta hara joateko gonbitea egin zidan eta nik zalantzan jarri gabe aukera aprobetxatuz haraxe abiatu nintzen. Egia esan, Suomi erakarri eta liluratu egin ninduen, hizkuntza, kultura, paisaiak, suomitarrak etab. Bertatik bueltan Suomiri buruzko informazioa biltzen hasi nintzen eta horra hor non jakin nuen munduan zehar hainbat lektorado zeudela euskara irakasten zutenak eta horien artean bat Suomi: Helsinki hirian.
Hori dela eta ikertzen hasi nintzen gai horren inguruko arduradunarekin harremanetan jartzeko eta ez zen zaila izan, elkarrizketa bat izan nuen berarekin eta lektoradoen berri eman zidan. Nik azaldu nion neure interesa ahal izanez gero Europa inguruan aritzeko, hain zuzen ere, Suomin. Momentuz lanpostua hartuta zegoela jakin nuen, baina nik denbora kontua baino ez zela pentsatu nuen.
Ordutik aurrera martxa antolatzeari ekin nion. Bien bitartean esan, alde egiteko eguna heldu artean bost bat aldiz bidaiatu nuela Suomira, hobeto ezagutzeko egoteko asmoz.
Nahiz eta lanik ez izan bertan, diru apur bat aurrezten saiatu nintzen bertan bizi ahal izateko denboraldi batez behintzat.
Azkenean 2007ko abuztuaren erdialdean hegazkina hartu nuen Suomirantz.

No hay comentarios: